Hoe helpt uw ober sneller de klant?

In deze blog geef ik u een aantal tips voor hoe u uw klanten binnen uw horecaonderneming beter kan helpen. Deze tips zijn bedoeld voor uw personeel.

Zorgvuldig luisteren is key

Het is binnen de horeca extra belangrijk om goed naar uw klanten te luisteren. Zodra uw personeel zorgvuldiger naar uw gasten luistert worden er snel minder fouten gemaakt. Ook word uw personeel veel scherper in het verrichten van hun taken. Hierdoor voorkomt u dat er verkeerde bestellingen worden opgenomen maar ook de vragen van uw klanten zullen eerder juist beantwoord worden.

Een open houding

Uw houding is toch het belangrijkste dit is ook uw visitekaartje. Zo kunt u daadwerkelijk een verschil in inkomsten zien wanneer u of juist uw personeel een open of gesloten houding hebben. Zodra u een openhouden aanhoudt zullen gasten vaker om uw aandacht vragen. Dit is natuurlijk de bedoeling. Hoe meer mensen vragen om iets te bestellen hoe meer u verdient. En hoe vriendelijker uw personeel is hoe meer fooi er gegevens word.

Bestellingen opnemen

Grotendeel van het contact met uw gasten gebeurt door uw personeel tijdens op opnemen van bestellingen. Veel bedrijven zijn al overgestapt van papier notieboekjes met pennen naar PDA’S. Dit zijn hand-toestellen waarmee uw personeel bestellingen kunnen opnemen. Hierdoor hoeft u dus geen zorgen te maken over de grote van de bestelling en of uw pen wel genoegd inkt heeft. Of natuurlijk is het handschrift wel te lezen of niet.
Buiten dat gemak om hebben PDA’S ook de functie om de bestelling direct naar de kassa door te sturen. Hierdoor kan de keuken en de bar meteen zien wat er besteld is.

Wilt u meer weten over onze kassasystemen? Kijk dan hier voor meer informatie. Bent u geïnteresseerd in een kassasysteem? Neem dan nu contact op!

Posted in Uncategorized

 

Maandag – Zaterdag:
9:00 – 22:00
zondag:
12:00 – 20:00
Buiten deze tijden is onze klantenservice 24/7 te bereiken.

Blog